10e dag IJsland

13 juni 2013 - Ísafjörður, IJsland

Vandaag vertrokken richting de gletsjer Drangajokull, dit is weer zo'n weg er heen en dezelfde terug, het is maar 80 km, het is alleen maar gravelroad , maar de omgeving is gewoon heel erg mooi. Op een bepaald moet ik voorbij de voet van de gletsjer, daar zitten gaten in de weg die uitgesleten zijn, daar moet je dus voorbij proberen te komen, maar dat is gelukt, als je aan het eind van de weg komt, dan staat er een kerkje voor denk ik voor 3 of 4 families , want meer wonen er niet op dat laatste stuk, en een eind terug was een man rabarber aan het schoon maken om jam van te maken, toen ik hem vertelde dat wij die met aardappel eten, snapte hij er helemaal niks van, hij runt daar een pension en ik was de eerste toerist dit jaar, want ze hebben een hele strenge winter gehad, nadat ik deze man verlaten had en op de terug weg was ,kijk ik op mijn benzine meter, dat was geen lol, staat dat ding bijna op reserve, doorgereden want met stilstaan bereik je ook niets, zie ik een boer staan te werken aan zijn tractor, dus gestopt en gevraagd naar het dichtstbijzijnde benzine station, hij legt uit dat het geen verschil maakt als ik op de doorgaande weg terug ben, want het is allebei de kanten uit nog 40 tot 50 km, maar tijdens ons gesprek kijk ik naar zijn tractor, en ben stom verbaasd, die heeft nml. spikes in zijn banden en het was nog wel een 4 x 4 , dus toen heb ik maar eens even uitleg gevraagd, blijkt dus dat dit heel veel verschil maakt in de winter en hij was ze er nu uit aan het draaien , dan kan hij ze volgende winter weer gebruiken, ook heb ik een spike mee gekregen, want ik zei dus dat geloven ze nooit in Holland, Al met al toch op tijd benzine kunnen tanken , er ging maar 45 ltr in, verder gereden naar Isafjordur, je moet dan maar 5 fjords omrijden , dat is is een mooi gebied, werkelijk prachtig, aangekomen daar ben ik een camping gaan zoeken, die ligt aan de voet van een waterval, en s'avonds ben ik vis gaan eten bij het beste visrestaurant van IJsland, hebben ze een buffet , dus ik heb 10 verschillende soorten vis uitgeprobeerd ook stokvis , dit is wel een ervaring

1. Johnny en natasja:
    14 juni 2013
    Hoi ome kees, zo te lezen heb je het goed naar je zin. Hier in zeeland hebben we de ene dag goed weer en de andere dag overtrokken. Groetjes van de kooltjes.
  2. Ernest:
    14 juni 2013
    Hoi Kees,

Jouw verhalen blijven mooi om te lezen!
    Je maakt echt een reis die op jouw lijf geschreven is.
    Super mooi.... ben benieuwd straks naar de foto's

Groetjes,

Ernest
  3. Nelly:
    15 juni 2013
    Hallo Kees,

Het is wel een spannende trip, ik vind het hier al balen dat je benzine bijna op maar in zo'n verlaten gebied is het bijna eng.

Mooie foto, je hebt er vast al veel gemaakt ?

Voorzichtig aan hè . Goeie reis verder.
    Groetjes Nelly
  4. Erik:
    15 juni 2013
    Hallo Kees mooi daar he in het west fjord
    Ik moet er nog een jaartje opwachten!!!
    Groeten Erik en geniet ervan.
  5. KeesGeers:
    16 juni 2013
    Even je mailadres doorgeven voor fotos