23e dag IJsland

26 juni 2013 - Hvolsvöllur, IJsland

Vanmorgen voor de 1e keer met regen mijn tent in moeten pakken . Vandaag wil ik naar Landmannalaugar, dit is weer oever een F weg kun(4 x 4) ,maar deze is goed te rijden, het lijkt meer op zand en het is wat zachter, maar als je op de hoogvlakte komt, dan weet je niet wat je overkomt ,een grote vlakte, af en toe onderbrokendoor een bergrug of een rots, maar zwart en niet begroeit . Je zit hier in de buurt van het uitbarsting gebied van de Eyjafjallajokul (2010) . De bergruggen zijn wel begroeid met mos en andere kleine plantjes . Echt heel onwerkelijk . Op het eindpunt krijg je nog een rivierdoorsteek, wat ik niet heb gedaan. Als je vandaaruit niet gaat wandelen, rijd je alleen maar voor het uitzicht van de omgeving van de te rijden weg , maar zelfs dat is geen verloren moeite. Je kunt het niet vergelijken met de route van gisteren(Kjolur) , alleen in afstand , maar de indrukken zijn zo verschillend. Soms lijkt hetalsof na elke klim of grote bocht een nieuwe gebiedsfilm wordt gestart . Af en toe weet ik niet met woorden te vangen. Dezelfde weg terug . Ik slaap in Hvolsvollur, maar ben wel iets eerder aangekomen.