6e dag IJsland

9 juni 2013 - Sauðárkrókur, IJsland

Langs de kustweg terug naar de bewoonde wereld, mooie weg , mooi zicht op de kust en de zee , ben ik lekker aan het rijden staat er ineens een Willy's jeep langs de kant van de weg, blijkt er een verzamelaar te wonen, hier heb ik ,denk ik 2 uur rondlopen , in een grote loods had hij de gerestaureerde exemplaren staan , van alles luxe auto's bv een T ford, jeeps en verschillende vrachtwagens en tractor en, allemaal voertuigen die op IJsland rondgereden hebben, maar wat er buiten nog lag, die man kan nooit oud genoeg worden om die allemaal nog op te knappen, dat was wel even een genieten hoor , back on the road, In Holar staat de eerste stenen kerk van IJsland met een losse klokkentoren, die je uiteraard van binnenuit mag beklimmen is maar 25 mtr hoog, in de universiteit hebben ze in de zomer een restaurant, dus daar heb ik maar een sandwich gegeten, hebben we dat ook weer gehad, vandaaruit naar Saudarkrokur, valt weinig te beleven maar intussen was het tijd om een slaapplaats te zoeken, gevraagd bij een boerderij, waar ze vakantiehuisjes verhuren of dat ze ook plaats hebben voor een tent, eh ja maar we hebben geen accommodatie voor campeerders, dat is niet erg, ik heb alleen een stuk gras nodig voor de tent, enen wat wil je daar voor betalen, nu niet teveel natuurlijk, want ik gebruik alleen het gras, ik heb gisteren 1000 isk maar die had wel alle faciliteiten, maar als je wifi hebt is dat oké, laat hij dat nu hebben alleen het werkte niet, heb ik toch mooi mijn tablet opkunnen laden, was dat ook weer gebeurd, vannacht heeft het geregend vanaf 4 tot 6 uur, dat is een mooie tijd om te regenen