27e dag IJsland

30 juni 2013

Vanuit Egilsstadir vertrokken om de Hengifoss waterval te zien, het is nog een heel wandeltochtje de berg op., maar als ik boven ben en midden in de stroom op een groot rotsblok zit is het uitzicht schitterend. Het geluid van het vallende water klinkt tussen de rotsen alsof er een groot vliegtuig opstijgt . Vervolgens ga ik onderweg naar de Karahjukar dam,. Door de bouw van deze dam is een stuwmeer gecreëerd, waardoor ze stroom kunnen opwekken div het water.De constructie van de dam is wel apart om te zien , maar als je naar de oevers van het meer kijkt, die zijn helemaal vrij van kiezel , dat is zo clean, natuurlijk is dit nodig maar toch. Een eind verderop kun je afbuigen naar Laugarvellir ( F 910) ! hier moet een warmwaterbron liggen . Voordat ik zover ben, kom ik erachter wat de definitie is van een F weg. Mijn auto zit behoorlijk aan zijn limiet wat de bodemvrijheid betreft. Als ik dan ook nog voor een smeltrivier kom te staan, ben ik maar omgedraaid. Dan vat ik het plan op om de Askja vulkaan krater te bezoeken, maar ook nu weer brengt een smeltrivier mijn plan in de war , ik ben weer omgedraaid. Inmiddels is het al 19.00A geweest, dus ben ik maar op zoek gegaan naar de dichts bijzijnde camping , die voor mij bereikbaar is. Dit de Skjoldolfstadir aan de nr 1 , ongeveer 40 km verderop. Aangekomen heb ik rendiervlees gegeten en daarna de tent opgezet.

1. Nelly:
    1 juli 2013
    Hai Kees, Nog een paar dagen lekker in je eentje rondtoeren, hopelijk ben je na thuiskomst nog een paar weken vrij om iedereen bij te praten en je foto 's te ordenen. En dan weer rap aan het werk om de schade ?? aan je auto te kunnen betalen. Ik heb zo'n beetje uitgerekend dat dan toch nog lekker een half jaartje met je vakantie bezig ben !! XX
  2. KeesGeers:
    1 juli 2013
    Ik hoop dat het dan met de fotos is en niet om de schade terug verdienen groeten Kees
  3. Ineke:
    2 juli 2013
    KEES WAT EEN AVONTUREN WEER .
    HOPELIJK GAAT ALLES GOED

WIL JE EVEN JE E.MAIL ADRES AAN ME DOORSTUREN. WAT IK HEB KLOPT NIET.
    INEKE.