12e dag IJsland vervolg

15 juni 2013 - Flókalundur, IJsland

Helemaal vol en overmoedig, blijkt achteraf, besluit ik wegnr 622 te nemen. Advies is 4 x 4. Het stuk aan de noordkant is heel erg steil en smal, aan de linkerkant de berg en aan de andere kant niks en beneden water. Mijn auto doet het goed, zo gauw je om de top bent wordt het iets anders , de weg wordt ruwer en na een tijdje moet je door een bergriviertje , Oké kijken hoe diep het is, waar liggen de grotere stenenen dan ga ik mijn sneeuwkettingen om leggen voor een beter grip in het water en op de stenen, gelukt droog aan de overkant. Dit gebeurt nog een paar keer totdat ik er nu een tref die is dieper en breder en ook wat meer waterverplaatsing. Terug is 40 km, doorgaan tot de verharde weg is 6 km. Ik besluit het om te doen, dus kettingen er om en vingers gekruisd. Na de passage heb ik een beetje de bibbers , dit heeft nog wel even geduurd. Dit rondje heeft 3 uur gekost, de korte route 15 min .Hierna rij ik in een rustig tempo naar de Dynjandi waterval, die is mooi, daar moet je de tijd voor nemen om die op je in te laten werken, dat doe ik dan maar. Om te eten moet ik 25 km = 40 min verderop naar Flokalundur. Daar gehoord over een hottub , een warm warmtebron, langs de kant van de weg. Gezocht en gevonden enne hij is reeds gevuld met 2 canadese dames voorzien van de juiste maten, na een half uur werd het me te warm en heb ik mijn tent opgezet ofzoiets

1. Frits:
    17 juni 2013
    Hoi Kees, ik ben zelf ook een paar dagen weg geweest, maar ben nu weer bij met lezen. Een reis vol uitdagingen, risico's en verrassingen lees ik in je verhalen. En zelfs een reis terug in de tijd ! Leuk om in dat gebied een collega metaalfanaat tegen te komen. Wat zullen jullie elkaar veel te vertellen hebben gehad ! Het is trouwens toch maar goed dat je de Panda niet gekozen hebt, maar dat wist je al.
    Ride on !! Groeten, Frits.
  2. Sander:
    17 juni 2013
    Hoi Kees,
    ik lees het al, wilde avonturen, spannende autoritjes, en genieten maar!