Aankomst IJsland

4 juni 2013 - Seydisfjordur, IJsland

Op dinsdagochtend om 10.00A geland of wel van boord gereden aangekomen in Sedydisfjordur Op zo,n moment verdubbeld de bevolking van dit stadje. Ik ben doorgereden naar Egilsstadir, heb daar mijn inkopen gedaan, oa benzine, de bank beroofd van 178.000 ISK, dat is een pak papier en niks waard Vandaaruit ben ik naar de vogelrots gegaan genaamd Dyrfjoll, De papagaaiduikers broeden daar, maar voor je ze kunt fotograferen zitten ze al weggedoken in de pijp De bedoeling was om de kustlijn te volgen, maar bij Hellisheidi ging dat niet door, Er was wel aangegeven dat de weg gesperd is, maar als je niet gaat kijken, weet je het ook niet zeker, dit is een van de hoogste passen, halverwege klim hadden ze met een van4 x 4 problemen gehad, die was een beetje over het randje geglibberd , toch wel weer goed gekomen, want ik heb geen wrak gezien, maar wel de sporen, toen ben ik maar omgedraaid, inmiddels was het tijd om te stoppen en een slaapplaats te zoeken, die heb ik gevonden bij een hotel , geen kamer maar een mooie plek op het gazon aan de voordeur, geen probleem zonder bonnetje is geld ook geld, let op je krijgt 156 isk ijslandse kronen voor je1 euro ,dat is 0.0064 cent, per isk ,de overnachting koste 1000 isk ,daar kun je toch wel je tent voor opzetten he, warm water , douche en wc, nog eens de auto gewassen, want de slang hing al klaar,

1. Heleen:
    7 juni 2013
    Hey Kees,

ik heb je gevonden......
    x
  2. Ernest:
    7 juni 2013
    Hoi Kees,

Nu je eerste verhaal gelezen, vind het nu al leuk!!
    Ga nu wat foto's van je bekijken.
    Goede reis!

Groetjes,