14e dag IJsland

17 juni 2013 - Breiðavík, IJsland

Getankt in Patreksfjordur, als ik weg rij staat mijn benzinemeter op halfvol, ben ik toch maar even terug gegaan om nogeens te tanken , gaat er nog 5 ltr bij, ik begrijp het niet , beter mijn kilometers bijhouden. Ik ga het laatste schiereiland van de West Fjorden op en daar is geen tankstation te bedenken .,komend bij Hnjotur is een museum waar een jongeman op 12 jarige leeftijd mee begonnen is om gebruiksartikelen te verzamelen uit de afgelopen 100 jaar .Daarna de kustweg gevolgd naar Laginupur , een mooie weg vlak langs het water en de steile kust, ook weer heen en terug . Dan ga ik onderweg naar Latrabjarg de papagaaiduikers bezoeken, ik ben heel erg benieuwd , onderweg reserveer ik een plaats op de camping . Aangekomen ga ik op zoek naar de vogels , hoe hoger je op de kliffen komt , des te meer papagaaiduikers je te zien krijgt , op de camping hebben ze gezegd dat het 's avonds tussen 8 en 10 uur nog drukker wordt met vogels , omdat ze dan terugkomen vanuit zee , dus dat moet gecontroleerd worden . Ik heb hele mooie foto's. Daadwerkelijk 's avonds is het drukker met vogels en veel minder mensen, je kunt tot op een mtr afstand komen van de vogels , die hebben echt geen schrik , maar ja die kunnen vliegen en wij maar heel kort of wel steil naar beneden . Al met al het was de trip 2x meer dan waard.

1. Johan D:
    18 juni 2013
    Hey Kees, volgens mij vermaak je je opperbest. Je verslag leest als een jongensboek en ik kijk uit naar de foto's.

Tank op tijd hé en amuseer u hé :)
  2. Nelly:
    18 juni 2013
    Laat ik nou altijd al gedacht hebben dat jij ze ziet vliegen !!!
    Maar alle gekheid op een stokje ,je hebt het reuze naar je zin, en de appel valt niet ver van de boom hoor, ons pa zou van al deze dingen ook enorm genieten. Die ging ook het liefst op paadjes waar niemand in durfde.Reed met ons bijna de haven in. Xx