15e dag 2e wk IJsland

18 juni 2013 - Reykhólar, IJsland

Vertrokken vanuit Breidavik onderweg naar Raudisander , waar ze the red beach hebben. De weg ernaartoe , vooral de laatste 7 km zijn een uitdaging , maar wel mooi om te doen en de omgeving mag er ook zijn. Dit strand doet niet onder voor de stranden bij ons , het ligt in een natuurreservaat , dus als je te dicht bij een nest van de Noorse Stern komt, dan wordt het link, deze vogel is niet bang, die valt je gewoon aan . Daarna volg ik de kustweg , een andere optie is er niet . Het landschap is afwijkend van de rest van de Westfjorden . Er groeien meer struikjes dan grassen tegen de berghellingen .Voor de kust liggen heel veel rotsen ze steken als ruggen uit het water .Bij Bjarkalundur de weg richting Reykholar genomen, want hier hebben ze veel warmwaterbronnen, die ze ook gebruiken voor de visindustrie . De stoom komt op heel veel plaatsen uit de grond en het water in de sloten dampt gewoon. Vooraan in het dorp staan wat tractoren op een rij, mooi in de verf. Ik ga even vragen of ik mag kijken, zien ze mij als een potentiele klant , is wel leuk om te zien .