17e dag IJsland

20 juni 2013 - Eldborg, IJsland

Vandaag mijn rondreis Snaefellsnes voortgezet. Bij toerist info hebben ze me verteld dat je, om de punt van het eiland beter te proeven, kun je het beste beginnen vanuit Budir en dan met de klok mee rondrijden. Bij Arnarstapi heb je hele grillige rotsformaties net voor de kust. Doorrijden kom je bij Djupalonssandur, hier hebben ze een zwart strand, als je er gaat wandelen blijken het zwarte kiezelstenen te zijn, heel apart. De rotsformaties zijn hier voor veel verbeeldingen uitlegbaar . Doordat je deze route volgt, rijd je om de glaasje heen, de weg naar boven is nog afgesloten. Ik heb ook deelgenomen aan een excursie in een 35 mtr diepe lavagrot. Dit is een aparte ervaring. In debuut van Eldborg staat een muur van kaarsrechte basaltzuilen, heel mooi om te zien. Bij Eldborg de camping opgezocht, kom ik daar in gesprek met een paar mensen, die op dezelfde manier als ik IJsland rondtrekken , maar zij rijden met de klok mee. Het is nog laat geworden met het uitwisselen van ervaring
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en Marjo:
    26 juni 2013
    Hoi Kees,
    Mooie verhalen, schitterende foto's. Weet je zeker dat je in Ijsland bent, het lijkt wel een andere planeet.
    Een goed vervolg gewenst.
    Groet, Jan en Marjo