16e dag IJsland

19 juni 2013 - Stykkishólmur, IJsland

Vanmorgen vanuit Reykholar naar Kroksfjardarnes vertrokken om daar de oude weg te volgen ipv. de snelweg die dwars over de ford loopt , de oude weg is mooier, moeilijker en wordt ook niet veel meer gebruikt , maar wel genieten hoor ook van de omgeving . Daarna volg je weer kustweg bij Stadarholl, hier valt het op dat de rotsen en bergruggen weer heel anders zijn dan de vorige . Eigenlijk gaat het niet vervelen . Dan ga ik onderweg naar Snaefellsnes , dit is het schiereiland voordat je Reykjavik in beeld gaat krijgen , als je dit eiland wil zien heb je geen andere keuze dan de kustweg richting Stykkisholmur, ben nog even bij Erik de verschrikkelijke Noorman langs geweest in het museum. De gidsen daar lopen nog in de klederdracht van toen. Vlak voor Stykkisholmur ligt Helgafell (rots) , als je die beklimt , heb je een mooi uitzicht over de omgeving naar alle kanten. Ik heb een plaats op de camping gereserveerd en ben in de stad mosselen gaan eten, daar was niks mis mee

1. Lia:
    20 juni 2013
    He Kees . fijn dat je zo geniet van je avontuur , Leuk je verslagen te lezen . goeie reis nog .
  2. Ineke:
    hallo kees, je reisverhaal is leuk om te volgen, je foto met die oude trekker, zou er zo maar een uit calfven kunnen zijn

veel vis eten is heel gezond ga zo door . groetjes ineke
  3. Nelly:
    24 juni 2013
    Hoi Kees , hier is het bijna net zo koud als daar, vanmorgen was het 13 Gr. en heel de dag regen, gewoon baggerweer.
    Leuk om alle foto' te zien.