21e dag IJsland

24 juni 2013 - Selfoss, IJsland

Vanmorgen naar de Blue Lagoon geweest, ik vind het echt een " opgeklopt " sprookje, het water is zo blauw , dat je er geen 10 cm in kunt kijken, de temp. is natuurlijk goed, 39 graden. Als je er na een paar uur uit komt heb je nog net geen zwemvliezen . Het zout gehalte is ook redelijk hoog, want je gaat vanzelf drijven. Vandaaruit ben ik naar Porlakshofn gegaan, want daar hebben ze de beste taart van IJsland, zeggen ze. Een ding is zeker,als je daar een stuk van op hebt, zit je voorlopig gebeiteld . Hierna via de 38 en 39 naar Raufarhollshellir gereden, dit is weer zo' n lavaveld met grotten. Dus weer gewapend met zaklamp en helm de grot in, tov de vorige zijn de rotsblokken hier veel groter en sommige zijn vuurrood, deze zijn ook poreus . Ik vond deze minder mooi, maar wel spannender, omdat de holten tussen de blokken groter zijn en vooral , als je de bocht hebt gemaakt, waardoor er geen daglicht meer doordringt . Als je dan verderop rijdt kom je uit bij de krachtcentrale van Heiligheid. Deze kun je bezoeken en uitleg krijgen hoe zoiets werkt met water en stoom. Erg interessant. In deze omgeving stijgt op heel veel plaatsen de stoom op uit de grond. In Selfoss een camping opgezocht, de tent op gezet, en daarna een " big" pizza gegeten.

1. Lia:
    25 juni 2013
    Hoi kees , de mooie foto's maken je reisverslag nog boeiender, wij genieten 'n beetje mee.

groetjes Jos & lia
  2. Marjo:
    Haay Kees;
    Je bent een goede verslaggever; en inderdaad weer mooie foto's.
    Je bent nu al drie weken op Ijsland, maar het is alsof je bij ons aan tafel zit; zo je praat zo schrijf je je verslagen haha heel grappig!
    En hoe gaat het met Helga? Die mis je natuurlijk enorm?
    Hier is alles oké alleen erg koud!
    groetjes Huub en Marjo
  3. Frits:
    25 juni 2013
    Hey Kees, bij veronica zoeken ze nog mensen voor een reisprogramma, lijkt me echt iets voor jou. Als mensen jou horen praten, want zo voelt dat nu, dan willen ze er gelijk heen ! Samen met die mooie plaatjes een schitterende reis. het ga je goed ! Groeten, Frits.
  4. Ineke:
    25 juni 2013
    kees mooi verslag en nog mooiere foto,s

niet te lang in zo,n hottub blijven zitten hoor, kom je er helemaal gerimpeld uit.

groetjes ineke
  5. Frits:
    25 juni 2013
    Zeg Kees, ik mis dag 17, heb je de hele dag geslapen, of ben je misselijk geworden van de mosselen van de avond ervoor ??
    Groeten Frits.
  6. Heidi:
    26 juni 2013
    Wat een genieten is dat toch, en nog een paar weken voor de boeg met doorgaan en genieten
  7. Johnny en natasja:
    26 juni 2013
    Hoi ome kees
    Heel leuk om je verslagen te lezen ,maar als ik zo die plaatsnamen eens lees kan ik me niet voorstellen dat je die zo uit je blote hoofd allemaal even omschrijft
    Gr. De kooltjes