24e dag IJsland

27 juni 2013 - Kirkjubæjarklaustur, IJsland

Ik heb de Seljalandsfoss( waterval ) bezocht, hier kun je achterdoor lopen. Indrukwekkend. Een eindje verderop kom je dan bij Skogafoss ( waterval ), ze zijn niet te vergelijken . Als je dan de doorgaande weg verlaat en richting Dyrholaey rijdt, kom je aan de kust uit. Hier staat een rots met een gat erin, waar je doorheen kunt varen. In Vik ben ik bij toerist info geweest om te vragen, wat ik nu echt moet gaan zien in deze omgeving. Ze noemt een specifiek autoritje via weg 214 naar Pakgil. Dit weggetje voert over toppen en dalen in dit berggebied en eindigt op een vlakte onderin tussen de bergen , waar een camping is gelegen en in de rotsen zijn natuurlijke grotten , waarin ze een ruimte gebruiken om te koken . Dit is een adembenemende tocht van 14.5 km met een aankomst waar je U tegen zegt en het mooiste ervan is . Je moet dezelfde weg terug. Ik heb weer zitten genieten . Ik ga slapen in Kirkjubaejarklauster om de hoek bij een waterval. Maar ik mag niet vergeten te vertellen dat ik vandaag de Eyjafjallajokul, de vulkaan uitbarsting 2010, voorbij gereden ben. De weg ernaar toe is nog niet open en ook met een Super Jeep gaan ze er niet naar toe. Jammer.