4e dag IJsland

7 juni 2013 - Akureyri, IJsland

Vandaag vertrokken naar Dettifoss deze weg is wel sneeuwvrij , alleen vanaf de parkeerplaats hebben ze een alternatieve route door een sneeuwveld uitgezet, dat is wel spannend, want je kunt zomaar natte voeten halen, Dettifoss is werkelijk indrukwekkend en als je verkeerd staat wordt je dus echt nat, maar ja dan heb je wel het beste uitzicht en misschien wel de mooiste foto's, een beetje slipperig en een beetje hoog maar wel mooi, vandaar uit kun je gelijk doorlopen naar de Sellfoss die is net zo breed als Dettifoss hoog is, daar kun je via een paar stepstones een heel eind in het vlakke gedeelte komen, maar je hebt geen idee hoe diep het daar is, ik ben droog gebleven, Terug richting Myvatn kom je voorbij de Krafla, dit is een krachtcentrale die op stoom werkt, je kunt het info centrum bezoeken, zeer interessant , verder kom je bij gebied waar de stoom rechtstreeks uit de grond komt, kun je denk ik wel een ei op bakken, ook zijn er daar modderbaden die koken en borrelen dit is de Hverir , tevens net over de berg terug naar Myvatn kom je voorbij een lavaveld tegenover het meer, waarin een warmwater bron in een lava grot is, erg mooi, hierna ben ik rond het Myvatnmeer gereden, dit is een hele mooie route en vandaaruit ben ik in Akureyri terecht gekomen en ik zit nu in Cafe Amor dit verslag te maken

1. Ernest:
    7 juni 2013
    Hoi Kees,

Ik ben nu helemaal bij t/m dag 4.
    Lijkt me echt gaaf!!
    Ik kan niet wachten op de foto's

Groetjes,

Ernest
  2. Marjo:
    7 juni 2013
    Hoi Kees,
    Ik heb me aangemeld zodat we je kunnen volgen, tja de naam van het cafe is wel typisch haha! Te zien aan je verslagen heb je het wel naar je zin, nu nog graag wat foto's, of uhhh lukt dat nog ff niet?
    Gr H&M
  3. Heleen:
    8 juni 2013
    Noemen wij zo'n café niet anders?
  4. Nelis:
    8 juni 2013
    Ha makker,ik heb me aangemeld voor je blog,geniet van je droomreis en doe voorzichtig,de groeten van mij de kids!
  5. Claudia v. H.:
    8 juni 2013
    Super gaaf allemaal Kees! Ik ga deze blog volgen. Have fun!
    Gr. Claudia
  6. Johnny en natasja:
    8 juni 2013
    Hoi ome kees. Je hebt al heel wat gedaan/gezien!
    Groetjes van ons allemaal
  7. Michel:
    8 juni 2013
    Ik vind het knap dat je dit allemaal zo opschrijft, het is net alsof je bij mij aan de keukentafel aan het vertellen bent, zoals je dat zo goed kunt. Je kunt wel merken dat je goed voorbereid op pad bent gegaan. Het lijkt je geen enkele moeite te kosten om al die lastige plaatsnamen te noemen en op te schrijven. Ik gun het je ook van Harte dat een grote Droom is uitgekomen en dat je er "zichtbaar" van geniet. Ben zeer benieuwd naar je uiteindelijke verhaal en foto's.
  8. Jan en Marjo:
    9 juni 2013
    Kees, goed dat we je zo kunnen volgen en zijn benieuwd naar de foto's. Goede reis!
    Jan en Marjo
  9. Heidi:
    9 juni 2013
    Goed verslag van een genietende reiziger.
    EN ja foto's even oefenen dan lukt dat ook vast wel
    Op naar de volgende internetverbinding
  10. Sander:
    Hoi Kees,

Ik heb je verhalen gelezen fantastische ervaring, ik kan niet wachten om de foto's te zien.
    Geniet ervan !
  11. Claudia M.:
    10 juni 2013
    Leuk om te lezen hoe het daar gaat !!
    Have fun !
    Gr. Claudia
  12. Phaedra:
    Ik volg je.
    Groetjes,
    Phaedra
  13. Ineke:
    hallo kees

leuk dat we je op deze manier kunnen volgen,

en merken dat je er zelf veel van geniet.

wij gaan even n weekje naar zoutelande, iets minder spannend.

groetjes ineke en jac
  14. Marjo:
    Hoi Kees;
    Je bent natuurlijk ergens in de middle of nowhere..... geen internet of wifi in de buurt... we zijn benieuwd hoe je weekend is geweest en of je ons kikkerlandje al een beetje mist?
    groetjes