5e dag IJsland

8 juni 2013 - Siglufjörður, IJsland

Vandaag een cultureel dagje gedaan, eerst even boodschappen gedaan, een nieuwe slaapzak, ik kreeg koude voeten, deze is goed voor -9 gr, dus als ik nog een keer in de winter terug wil , tevens een simkaart van IJsland aangeschaft, kan ik tenminste bellen zonder dat iemand toekijkt op de rekening, hierna naar een motor museum geweest, hier hebben ze motoren staan vanaf 1935 uit een prive collectie en heel veel BMW s, 100 mtr verder op is een museum waar heel veel machines en gebruiksartikelen uit het verleden van IJsland erg interessant, maar nu komt het beste dat is het luchtvaart museum , oa een Fokker F 27 die ze bij de kustwacht hier hebben gebruikt verder een Dakota DC3 en nog eentje waar ze mee op de sneeuw kunnen landen, een Grunau IX ,dit is een zweefvliegtuig, daarna ben ik maar vertrokken uit Akureyri, lang genoeg geweest, verder langs de kustlijn naar Dalvik en dan door naar Siglufjodur , via de berg route, die halverwege toch nog afgesloten is, daar is echt geen doorkomen aan, wel een mooie route, dus toch de kustweg , dan kom je aan in Siglufjordur en kun je op zoek naar het camping terrein, dan komt de verrassing, dit terrein ligt centraal in het dorp , aan de doorgaande weg en tegen de haven , het is een grasveld met toilet en om te betalen komt er wel iemand langs, ook goed ,wel leuk ,,s avonds ben ik gaan eten en heb een haring schotel besteld , hebben ze die haring op 3 verschillende manieren klaar gemaakt, het was lekker , het was ruim voldoende met een halve ltr bier, a big pint van een big mama , gelukkig heb ik alleen geslapen, want volgens mij rook ik naar vis, ook geen last van muggen gehad