7e dag IJsland

10 juni 2013 - Blönduós, IJsland

Vanmorgen weer de kustweg gevolgd naar Hraun, het weer was minder , want er kwam vanuit zee mist aanwaaien, dus ik kon het water zien of de toppen van de bergen maar niet allebei, op zich ook weleens leuk maar dan op gewone weggetjes en niet op de gravelweggetjes waar je elkaar niet of bijna niet kunt passeren , maar na dat ik de ronding gemaakt had bij Hraun, werd het weer beter, hele mooie route richting Blonduos, hier valt niks te beleven, dus snel weg van hier, een eindje verder op zie ik een paar mooie tractors staan, dus ik ga even kijken, kom ik ga de eigenaar tegen en vraag hem of ik een foto mag maken van zijn tractor, ja natuurlijk, heb je soms zin in koffie, ik denk hij vraagt het nooit, dus koffie een praatje en een rondleiding bij zijn vakantiehuis , die man bleef maar praten , dat was erg leuk, Wat wel opgevallen is bij deze rondrit vandaag is dat de bergen aan de oostzijde geen sneeuwvelden meer hadden en aan de westzijde wel, terwijl de zon 's middags warmer aanvoelt dan 's morgens, Doorgereden naar het eiland Vatsnes, waar ze hele mooie rotsformaties hebben, nl de Dragon van IJsland, ik heb foto's als bewijs dat hij bestaat en niet zoals in Schotland waar ze er over praten dat ze het monster hebben gezien, de Dragon juist bij Hvitserkur, Ik was nog vanalles van plan vandaag, maar wederom komt er mist opzetten en ik wil rondom de top, dus dat wordt niks, Ik ben omgedraaid en hierbij een hotel weer gedaan alsof ik uit mijn neus bloed, of ze tent accommodaties hebben, ik heb alleen gras nodig, weer gelukt , 1000 isk is 6.40 euro met wifi en binnen met koffie of the house, morgen de afronding van dit schiereiland en dan op naar de westfjorden, dit beloofd wat, want elke IJslander die ik spreek en vertel dat ik hier 4 wkn ben, zegt dat ik de westfjorden niet mag vergeten Dus PS ik heb mijn foto's van mijn camera met SD kaart geladen op mijn Samsung tablet gekopieerd, maar kan ze niet terugvinden, wie weet raad

1. Claudia M.:
    Ha Kees,
    Schitterend om te lezen hoe het allemaal gaat. Mooie omgeving, vriendelijke mensen. Heerlijk toch ?
    Geniet er maar lekker van !!
    Gr. Claudia
  2. Hans:
    10 juni 2013
    Hoi Kees, je weet dat ik nooit met een Samsung tablet gewerkt heb maar ik heb het volgende op internet gevonden.
    vraag: Is het ook mogelijk om rechtstreeks van een SD (uit foto- of videocamera) de foto's/filmpjes naar de tab over te zetten zonder tussenkomst van een pc. Ik wil dit namelijk doen als ik op vakantie ben.
    antwoord: Dat kan. Je kunt nml. ook een cardreader aan je tablet koppelen met het bijgeleverde korte USB kabeltje. Probeer het maar eens. Gaat prima. Met je file manager kun je zien dat er ook al een usbhost1 is gemount. Daarin zie je dan de inhoud van je cardreader.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, nog heeeeel veeeeel plezier,
    groetjes José en Hans
  3. Marjo:
    10 juni 2013
    Haay Kees, die koude voeten komt vnl van het gemis van Helga natuurlijk. De jongens hier stoppen een fleecetrui of zoiets onder in de slaapzak, warme voeten en 's morgens een warme, droge trui!
    Breng je wat ijslandse recepten mee? Die haringen daar heb ik wel oren naar.
    Goeie reis weer, de verhalen klinken goed.
    Gr H&M
  4. Arne Janssen(Fabory):
    11 juni 2013
    Ha die Kees,

Ik ben jaroers.......

Gr.Arne
  5. Jan van Meijl(Fabory):
    11 juni 2013
    He Kees heb net je reis verslagen gelezen,lijkt me wel gaaf daar.
    Ik blijf je volgen,en geniet er maar van.

Have fun

Jan
  6. Claudia v. H.:
    14 juni 2013
    Leuk Kees!!!
    Hopelijk lukt het met de foto's
    groetjessssssss