8e dag 2e wk IJsland

11 juni 2013 - Hólmavík, IJsland

Vandaag begon de dag een beetje somber gezien het weer, er was zeemist ,en veel wind, de temp was ook niet alles,Toch heb ik mijn rondje rond Vatsnes gemaakt, zodra ik de top rond ben, wordt het wat beter.Eerst heb ik nog een gesprekje gehad met mijn uitkijk op zijn wolk, daarna ging de zon schijnen, dus was het een goed gesprek De kust is hier erg ruw en er ligt heel veel wrakhout wat aangespoeld is. Blijkbaar doen ze er weinig mee. Doorgereden naar Stadarskali , vandaar beginnen de Westfjorden, Dus start de film maar 00.Zo gauw je de weg naar Holmavik opgaat verandert het uiterlijk van de rotsen, de rotsblokken op de kustlijn zijn gitzwart alsof ze constant nat zijn en de bergen hebben ook een ander uiterlijk, het valt heel erg op, maar wel mooi.De wegen liggen hier ook heel veel onder tegen het water aan, dat is ook mooi om te rijden, het is inmiddels 12 gr geworden en iets minder wind, dan kun je gelijk zonder jas en in je shirt y,inmiddels aangekomen in Holmavik, een plaats gereserveerd op de camping, bij touristinfo gevraagd wat er te doen is en wat ik niet over mag slaan en gelezen dat je hier papagaaiduiker kunt eten, jammer van die vogel, maar die is toch al dood en anders eet een ander hem.

1. Frits:
    11 juni 2013
    Hoi Kees, Je maakt er leuke reisverhalen van. Ik heb ze allemaal gelezen. Vet man, echt een reis voor jou! En wij leren zo nog wat van Iceland.
    Het ga je goed. Groeten Frits.
  2. Sander:
    12 juni 2013
    Hoi Kees,

Het is een plezier om elke dag je verhalen te lezen.

Geniet ervan!
  3. Nelly:
    12 juni 2013
    Haïti Kees.
    Leuk om je zo te volgen, ik zoek het op de kaart op en zo weten we waar we je moeten zoeken als je verdwaald in al die mist !!

Volgens mij ben je daar veel goedkoper uit dan thuis, en kun je volgende winter ook lekker zonder verwarming, je bent nu toch al gewend om op het gazon te slapen. Dikke kus . Gr. Nellyr
  4. George:
    13 juni 2013
    Hoi Kees, jouw collega Corné heeft mij verteld dat je reisverslagen maakt op reislogger over jouw reis naar Ijsland dus direct alles doorgelezen.
    Kei mooi lijkt het me daar en prachtige reisverhalen.
    Je verteld alles over de mooie natuur maar (nog) niks over het vrouwelijke schoon of stink je elke avond naar vis :-(
    Blijf het volgen en veel reisplezier, groetjes George
  5. Jan en Marjo:
    13 juni 2013
    Ha die Kees, je hebt het naar je zin blijkt uit je verhalen. We blijven je volgen en hopen dat je nog veel interessante dingen tegenkomt.
    Een plezierige en veilige reis gewenst.

Groetjes, Jan en Marjo
  6. Johan Jansen:
    Hé Keesie,
    Mooie verhalen.
    Net of dat je er zelf bij bent als je het leest.
    Maar, waar blijven die foto's.
    Dan krijgen we er nog een beter beeld van.

Heel veel plezier nog daar in het noorden.

Gr. Johan Jansen