9e dag IJsland

12 juni 2013 - Hólmavík, IJsland

Hallo luitjes , ik heb geen vogel gegeten, want die was nog niet geland, dus ben ik maar aan de walvis gegaan, dat vlees lijkt een beetje op een zeer malse biefstuk en is ook niet vet, maar het heeft geen bijzondere smaak, het begint op een culinair programma te lijken, Nadat ik klaar was, had ik nog zin in een toetje, dus of walvissen zijn niet zo groot of de portie was klein uitgevallen.Vanmorgen ben ik op bezoek geweest in het heksen museum in Holmavik, is best interessant, want bijna alle mensen die op de brandstapel terecht zijn gekomen komen uit dezelfde stamboom,Vandaar vertrokken naar Drangness waar je natuurlijke hotsprings langs de kustlijn hebt, de weg er naar toe is een beetje hobbellig ,verderop kom je in Dupavik , hier is alleen het hotel nog bewoond, er staat een oude haring verwerkings fabriek, waarin verschillende foto exposities zijn, als je nu doorrijdt naar Nordurfjordur en Krosness kom je aan het eind van de wereld, ze hebben daar een zwembad bijna op de vloedlijn liggen, dit wordt gevoed vanuit een warmwater bron, nu kun je alleen maar terug via dezelfde weg ( 100 km ) , als je de afslag neemt naar Laugarhol , daar hebben ze ook een zwembad met hotpoel , kamperen kost 500 isk = 3,20 euro, het zwembad kost 400 isk = 2,60 euro en gratis wifi, die niet werkt maar een kniesoor die daar oplet . Samengevat: het landschap is van een andere orde, veel ruiter, onhergzamer, de wegen zijn meer gravel , mijn vullingen beginnen ruimte te krijgen, echt anders dan de noordkust. O ja, vandaag nog een canadees vrouwtje ontmoet, die was op de fiets IJsland aan het verkennen , die zag er beter uit dan in het heksenmuseum, en daar heb ik een uitnodiging van gekregen, dus je weet maar nooit

1. Marjo:
    14 juni 2013
    Ha die Kees;
    tja dat heksenmuseum houdt je wel bezig begrijp ik; heb d'r ook nog levende van ontmoet?
    En ben ook gaan zwemmen in zo'n zwembad? ik ben erg benieuwd naar je foto's; die nieuwsgierigheid groeit naar mate we meer verslagen lezen!
    ik denk dat we maar eens moeten beginnen met sparen om ook eens zo'n reis te maken; het klinkt allemaal zo verschrikkelijk verleidelijk....
    Veel plezier met het vrouwtje op de fiets!
    Ps leest Helga je blog ook?
    haha